Beszélj róla!

Mert nem csak a külső számít!

Minden emberről, akivel kapcsolatba kerülünk, véleményt alkotunk az alapján, ahogy beszél velünk vagy másokkal a környezetünkben. A beszédstílusa, gesztusai, problémamegoldó képessége és annak kommunikálása hatással van nemcsak a köztünk kialakult viszonyra, hanem a róla alkotott általános vélekedésre is. Így vannak emberek, akikhez bármikor szívesen fordulunk és vannak olyanok, akiktől viszolygunk, és többé nem keressük velük a kapcsolatot.

A PR tevékenység arra irányul, hogy segítse elérni a vállalat céljait a kommunikáció révén, a vélemény és a viselkedés befolyásolásával kölcsönös megértésen és szimpátián alapuló kapcsolatokat alakítson ki és tartson fent a vállalat külső és belső környezete között.
A kommunikáció tudatos formálásával képes lehetsz a vállalat hírnevét alakítani, fejleszteni, ami pedig hosszú távon előnyödre válik.

 

Először a magad háza táját tedd rendbe!

Törekedj arra, hogy a vállalaton belül legyen megfelelő a kommunikáció, zökkenőmentes a vezetők és az alkalmazottak közötti kapcsolat.
A belső PR tevékenység feladata ugyanis a jó vállalati légkör, a csapatszellem kialakítása, a céghez tartozás érzésének fenntartása. Ha a munkavállalókat folyamatosan tájékoztatod az őket érintő változásokról, a vállalat céljairól, aktuális helyzetéről, sikereiről, az ebben való szerepükről, akkor egyre motiváltabbak lesznek a problémák megoldásában, a kitűzött célok elérésében. Ez növeli a hatékonyságot és pozitívan formálja a környezet cégről alkotott véleményét.
Ha kifelé sokat mutatsz magadról, a cégedről, miközben belül viszályok dúlnak, az hosszútávon jelentős károkat okozhat a vállalatodnak.
Fektess hát nagy hangsúlyt a belső folyamatokra, hidd el, megéri!

 

Tégy jót és beszélj róla!

Ha belül rendben zajlik minden, vagy legalábbis jó úton haladsz, hogy így legyen, akkor bátran mutasd kifelé is, milyen is vagy valójában. A siker elérésének érdekében ma már nélkülözhetetlen a jó kapcsolatok kialakítása és ápolása, a megnyerő stílusú és folyamatos kommunikáció a partnerek felé. Ne csak arra gondolj, hogy vevőidet kell megnyerned azzal, hogy informálod őket a sikereidről és előnyös oldaladat mutatod!
A versenytársakkal, a közvetlen környezetedben működő vállalatokkal, szakmai partnereiddel, vállalatodat képviselő szervezetekkel és a médiával kialakított kommunikációs kapcsolatod éppolyan fontos. Mindezek segítségedre lehetnek nemcsak a sikerek kommunikálásában, hanem egy váratlanul felmerülő válsághelyzet pozitív megítéléssel való lezárásában is.

 

Tartsd szem előtt, hogy a beszédnek nagy hatalma van!

A jó kapcsolat kialakulásához az üzleti életben éppúgy szükséges a bizalom és az őszinteség, mint a magánéletben, ezért legyél mindig őszinte!
Soha ne légy ellenséges és ne zárkózz be! Beszélgess partnereiddel, kérdezd kollégáidat, érdeklődj és hallgasd meg véleményüket, csak tanulhatsz belőle, ami előnyöddé válik!

 

Érzed a jelentőségét, de nem tudod hogyan tehetnéd jobbá kommunikációs tevékenységedet?